<<< ♥ ဘ၀ပံုရိပ္"♥ မွ ေႏြးေထြးစြာၾကိဳဆိုပါတယ္>>> ဘ၀ရဲ႕ ေန႔သစ္တိုင္းမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးႏိူင္ၾကပါေစ.. ဘ၀ပံုရိပ္ဆိုသည္မွာ မိမိ၏ေျပာပံုဆိုပံု၊ ေနပံုထိုင္ပံုတို႕ကို ဆိုလိုပါသည္။ မိမိ၏ ဘ၀ပံုရိပ္က မိမိ၏ အသက္ေမြးမႈ ဘ၀လမ္းေၾကာင္းတြင္ အခက္အခဲ အတားအဆီးျဖစ္ေနေစပါသလား။ သို႕ဆိုလွ်င္ ပီျပင္ၾကည္လင္ ႏွစ္လိုဖြယ္ရာေကာင္းေသာ ပံုရိပ္ကို ေဖာ္ထုတ္ျခယ္မႈန္းျခင္း ျဖင့္ ယင္းအခက္အခဲကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ပါသည္။ ထို႕အတြက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္အားထား ( Self Respect) ျပဳမႈေနထိုင္ရသည္။ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္အားထား (Self-Confidence) ရသည္။ ကိုယ္တာ၀န္ကိုယ္ သိတတ္ေက်ပြန္ ( Self-Responsibility) ရသည္။ ဤသည္မွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ တန္ဖိုးထား (self-esteem) တတ္ေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္းျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ တန္ဖိုးထား မႈသည္မိမိကုိယ္ကို မိမိ ေတြးျမင္ပံု၊ သိရွိနားလည္ပံုတို႕ႏွင့္ အဓိက ဆက္စပ္ေနပါသည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို “ငါဘယ္သူလဲ၊ ဘာလဲ” အရွိအတိုင္း ျမင္ေအာင္ၾကည့္တတ္ရပါမည္။ ထိုသို႕ ၾကည့္ရႈရာမွ ေတြ႕ရွိရေသာ အျမင္အေပၚ အေျချပဳကာ မိမိ၏ပံုရိပ္ကို ႏွစ္လိုဖြယ္ရာ ေကာင္းေအာင္ ပံုေဖာ္ရသည္။ ထိုကဲ့သို႕ မိမိ၏ ပံုရိပ္ကို ေဖာ္ထုတ္ျခင္းမွာ မိမိ၏ ဘ၀ႀကီးပြာရာႀကီးပြားေၾကာင္း၊ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ယံုၾကည္ အားထားမႈ ရွင္သန္ရာ ရွင္သန္ေၾကာင္း မ်ိဳးေစမ်ားခ်ထားရာ ေရာက္ေပသည္။ ထို႕အျပင္ မိမိကိုယ္ကို မိမိရႈျမင္ေသာ မိမိ၏ အျမင္ႏွင့္ ကိုယ့္အေပၚျမင္ေနၾကေသာ ပတ္၀န္းက်င္၏ အျမင္တို႕အၾကား သဟဇာတျဖစ္ေအာင္ ဆက္စပ္ေပးရာ လည္းေရာက္ေပသည္။ ပီျပင္ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းေသာ ပံုရိပ္သည္ အသက္ေမြးမႈခရီးလမ္းတြင္ အရာရာေသာ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားအတြက္ အေျခခံအုတ္ျဖစ္ျဖစ္သည္။ ထို႕အျပင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံုေသာ အခက္အခဲမ်ားအတားအဆီးမ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္ရာတြင္ ထိေရာက္မွန္ကန္ေသာ လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႕ တင္ေပးႏိုင္သည့္ စြမ္းအားလည္းျဖစ္ေပသည္။

Wednesday, February 29, 2012

“အနာထပိဏ္လိုႏွလုံးသား”


သို႔ /
ေဒၚညိဳညိဳစန္း
၂၀.၃.၂၀၀၈
တပည့္ဒကာမ ေဒၚညိဳညိဳစန္းထံ ဘုန္းဘုန္းစာေရးလိုက္တယ္။ စာေရးခ်င္တာကေတာ့ ၾကာပါၿပီ။ စာတစ္ခါေရးလိုက္ ေဆးေသာက္လိုက္ လုပ္ေနရေတာ့ စာထဲကို စိတ္မႏွစ္ရဲေသးလို႔ မေရးျဖစ္တာပါ။အခုေတာ့ လက္တေလာ အေၾကာင္းအရာေလးေတြက ေရးစရာျဖစ္လာလို႔ မေရးဘဲ မေနႏိုင္တာနဲ႔ ေရးခ်လုိက္ပါၿပီ။ ၂၅.၂.၂၀၀၈-ေန႔မွာ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ရတနာပုံေစ်းႀကီး မီးေလာင္ေၾကာင္း ေျမညီထပ္ (ဃ)႐ုံမွ ဆိုင္အမွတ္ (၂၆၁) မွစ-ေလာင္ေၾကာင္း၊ လွ်ပ္စစ္၀ိုင္ယာေရွာ့ခ္ျဖစ္ရာမွ စ-ေလာင္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စုစုေပါင္း ဆိုင္ခန္း(၁၅၅၈)ခန္း ေလာင္ကၽြမ္းသြားခဲ့ေၾကာင္း၊ ဂ်ာနယ္ေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ၅.၃.၂၀၀၈-ေန႔မွာ သန္းစိုး၀င္းလာေတာ့မွ ေဒၚညိဳညိဳစန္းဆိုင္ ပါသြားေၾကာင္း သိရတယ္။ မႏွစ္က အငွါးဆိုင္ခန္းႏွင့္ ဖြင့္ခဲ့ျပီး၊ ဒီႏွစ္ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္ခန္းႏွင့္ အထည္ဆိုင္ဖြင့္ေတာ့မွပဲ မီးထဲပါသြားတာနဲ႔ ၾကံဳရလို႔ ေဒၚညိဳညိဳစန္းတို႔ မိသားစုအေနနဲ႔ အေတာ့္ကို စိတ္ေသာကေရာက္ၾကမွာပဲလို႔ ေတြးမိေသးတယ္။ ဒီလုိအေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္မႈေလးေတြရွိေတာ့မွ စာပိုေရးေကာာင္းလာတယ္။ မီးေဘးသင့္ ဒကာ/ဒကာမေတြ ေသာကေတြ ေျပပါေစဆိုတဲ့ ဆႏၵနဲ႔ ဓမၼပုံ၀တၳဳေလးေတြနဲ႔ စာေရးလိုက္တာပါ။
                                                 “အနာထပိဏ္ စီးပြာပ်က္ျခင္း”
          အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးဟာ ေရႊေငြဥစၥာ၊ တန္ဖိုးတစ္ရာ့ရွစ္ကုေဋ ခ်မ္းသာသူူျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီထဲကမွ ငါးဆယ့္ေလးကုေဋ အကုန္က်ခံၿပီး ေက်ာင္းေဆာက္လွဴခဲ့ပါတယ္။ က်န္ငါးဆယ့္ေလးကု ေဋကိုေတာ့ တစ္ဆယ့္ရွစ္ကုေဋစီ သုံးပုံပုံၿပီး၊ တစ္ပုံကို သုံးစြဲလွဴဒါန္း၊ တစ္ပုံကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ၊ တစ္ပုံကို သိမ္းဆည္းျမဳႇပ္ႏွံထားခဲ့ပါတယ္။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆုိင္ဆိုပါေတာ့ လွဴဒါန္းသုံးစြဲဖို႔ထားတဲ့ ေငြေတြ
ကုန္သြားခ်ိန္မွာမွ က်န္ႏွစ္ပုံပါ ဆုံး႐ႈံးသြားတာနဲ႔ ၾကံဳရပါတယ္။ ရင္းႏွီးျမဳႇပ္ႏံွထားတဲ့ ေငြေတြဟာ လုံ၀ ျပန္မရေတာ့ဘဲ ဆုံး႐ႈံးသြားပါတယ္။ သူေဌးအခ်င္းခ်င္း ၊ ကုန္သည္အခ်င္းခ်င္းထံ ေငြထည့္ၿပီး ရင္းႏွီးထားတဲ့ ေငြတစ္ဆယ့္ရွစ္ကုေဋလုံး ဆုံး႐ႈံးသြားတာပါ။ အခုေခတ္ အစုရွယ္ယာ၀င္ထားသလိုမ်ိဳး ထည့္၀င္ထားတဲ့ ေငြေတြဆုံး႐ႈံးခဲ့တာပါ။ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းဆိုေတာ့လည္း ႐ုံးေတြ ဂတ္ေတြနဲ႔ ရင္မဆိုင္ခ်င္လို႔ေနမွာေပါ့၊ သူေဌးႀကီးဟာ တစ္ကိုယ္ထဲၾကိတ္ၿပီး လွိမ့္ခံေနရရွာပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေျမႀကီးထဲ တြင္းတူးျမႇဳပ္ႏွံထားတဲ့ က်န္တစ္ဆယ့္ရွစ္ကုေဋ တန္းဖိုးရွိတဲ့ ေရႊေငြေတြဟာလည္း ေရႀကီးၿပီးကမ္းပါးျပိဳလို႔ ေရတိုက္စားတဲ့ထဲ ပါသြားခဲ့ျပန္ပါတယ္။ သာမန္ပုထုဇဥ္ဆိုရင္ေတာ့ ယူၾကံဳးမရ အပူလုံးၾကြၿပီး အ႐ူးမီး၀ိုင္းျဖစ္ေပမေပါ့။ အခုေတာ့ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးဟာ ေသာတာပန္အရိယာ ျဖစ္ေလေတာ့ သဒၶါတရားခိုင္ၿမဲၿပီး ဘုရားတရားအေပၚမွာ လုံး၀သံသယမျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ကံႏွင့္ ကံရဲ႕အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈအေပၚမွာ လုံး၀သံသယမ၀င္ခဲ့ပါဘူး။
တစ္ေန႔သုံးၾကိမ္ ဘုရားထံဆည္းကပ္ ၿမဲအတိုင္း ၀တ္မပ်က္ ဆည္းကပ္ေနလ်က္ပါ။ မနက္ေစာေစာသြားတဲ့အခါ လွဴဖြယ္အျဖစ္ ယာဂု(ဆန္ျပဳတ္) ယူသြားပါတယ္။ နံနက္စာစားၿပီးခ်ိန္မွာ  (ေန႔ဆြမ္းအတြက္)  ေထာပတ္ဆီဦးစတဲ့ ေဆးဖက္၀င္ အာဟာရေတြ ယူသြားပါတယ္။ ညခ်မ္းအခါမွာေတာ့ ပန္းနံ႔သာ၊ နံ႔သာေပ်ာင္း၊ အ၀တ္ပုဆုိးေတြ ယူသြားပါတယ္။ သူေဌးႀကီးစီးပြားပ်က္ခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီလွဴဖြယ္ေတြဟာ မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္ေတြေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ေက်ာင္းကို တစ္ေန႔သုံးၾကိမ္သြားတဲ့အခါ လွဴစရာတန္းစရာေတြ မပါဘဲ မသြားသလို၊ အိမ္မွာလည္း ေန႔စဥ္ ရဟန္းသံဃာေတြကို ဆြမ္းကပ္လွဴၿမဲလွဴေနပါတယ္။
                                       “ေ၀လာမသုတၱန္ေဟာေတာ္မူျခင္း”
          တစ္ေန႔မွာ ျမတ္စြာဘုရားက သူေဌးႀကီးကို “သူေဌးႀကီး - ဒါယကာသူေဌးႀကီးအိမ္၌ အလွဴ လွဴရ၏ေလာ”လို႔ ေမးပါတယ္။ ဒီအခါ သူေဌးႀကီးက “ျမတ္စြာဘုရား- လွဴရပါ၏။ လွဴရပါေသာ္လည္း ထိုအလွဴသည္ ပုန္းရည္ဟင္းလွ်င္ ႏွစ္ခုေျမာက္ရွိေသာ ဆန္ကဲြဆြမ္း ျဖစ္ပါသည္ဘုရား”လို႔ ျပန္ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ဆန္ကဲြဆြမ္းနဲ႔ ပုန္းရည္ဟင္းပဲလွဴႏုိင္ပါေတာ့တယ္ေပါ့။     
ဒီအခါ ဘုရားက “ဒါယကာႀကီး ေခါင္းပါးေသာအလွဴကို လွဴရ၏တကားဟု မၾကံလင့္၊ စိတ္မြန္ျမတ္ သည္ရွိေသာ္ ဘုရားစသည္တို႔အား လွဴေသာအလွဴသည္ ေခါင္းပါးေသာမည္သည္မရွိ။ စင္စစ္မူကား သင္ဒါယကာႀကီးသည္ ရွစ္ေယာက္ေသာ အရိယာပုဂိၢဳလ္တို႔အား အလွဴကို ေပးလွဴရေလျပီ။ ငါဘုရားသည္ ေ၀လာမပုဏၰားျဖစ္ေသာအခါ ဇမၺဴဒိပ္တစ္ကၽြန္းလုံးကို ထြန္တုံးကင္းေအာင္ျပဳ၍ ႀကီးစြာေသာအလွဴကို ျဖစ္ေစလတ္သည္ရွိေသာ္ သရဏဂုံတည္ေသာ တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာသူကို မွ်လည္း မရခဲ့။ ျမတ္ေသာအလွဴခံပုဂၢိဳလ္တို႔မည္သည္ ဤသို႔လွ်င္ ရခဲၾကကုန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ငါ၏ အလွဴသည္ ေခါင္းပါးလွ၏တကားဟူ၍ မၾကံလင့္”။ လို႔ မိန္႔ေတာ္မူျပီး ေ၀လာမသုတၱန္ကို ေဟာေတာ္မူပါတယ္။
          သူေဌးႀကီးစီးပြားပ်က္ျပီး မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္ မလွဴဒါန္းရလို႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ဘုရားက သူေဌးႀကီးသက္သာရာရေအာင္ အားေပးႏွစ္သိမ့္တာပါ။ ဆန္ကြဲထမင္းနဲ႔ ပုန္းရည္ဟင္းပဲလွဴရတယ္ ဆိုၿပီး အားငယ္မေနနဲ႔ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္နဲ႔ လွဴဖြယ္၀တၳဳမွာ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္က အဓိက။ အလွဴေပး ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ေစတနာမြန္ုျမတ္ရင္ အလွဴအက်ိဳးႀကီးျမတ္ပါတယ္။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္နဲ႔ လွဴဖြယ္္၀တၳဳမွာလည္း အလွဴခံပုဂၢိဳလ္က အဓိက။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ စင္ၾကယ္ျမင့္ျမတ္တယ္ဆိုရင္ အလွဴအက်ိဳးဟာ ႀကီးက်ယ္ ျမင့္ျမတ္ပါတယ္။ သူေဌးႀကီးဟာ ေစတနာလည္း မြန္ျမတ္သူျဖစ္တယ္။ သူေဌးႀကီးရဲ႕ ေန႔စဥ္အလွဴက္ုိ ၾကြေရာက္ခ်ီးေျမႇာက္တဲ့ သံဃာေတာ္ေတြထဲမွာ အရိယာသံဃာေတြပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း ျမင့္ျမတ္စင္ၾကယ္ၾကတယ္။ အလွဴရွင္ရဲ႕ ေစတနာျမင့္ျမတ္ျခင္း အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တုိ႔ရဲ႕ ကိုယ္က်င့္သီလ ျမင့္ျမတ္ျဖဴစင္ျခင္းေၾကာင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာအက်ိဳးကို ခံစားရမွာျဖစ္လို႔ သင္သူေဌးႀကီး အားမငယ္ပါနဲ႔။ ငါဘုရား ေ၀လာမပုဏၰားဘ၀တုန္းက ဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္းကို ထြန္းတုံးပိတ္(မီးခုိတိတ္)ေအာင္ လုပ္ၿပီး လွဴဒါန္းခဲ့တာေတာင္ ၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေတြထဲမွာ
သရဏဂုံတည္သူ တစ္ေယာက္တေလမွ မပါခဲ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သင္သူေဌးႀကီး အလွဴက ျမင့္ျမတ္ပါတယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
                                              “နတ္ဆိုးအၾကံ”
          လူေတြမွာ မေကာင္းတဲ့ လူေတြရွိသလို နတ္ေတြမွာလည္း မေကာင္းတဲ့ နတ္ေတြရွိပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့နတ္ေတြဆိုေတာ့ မေကာင္းတဲ့လူေတြလိုပဲေပါ့။ မေကာင္းတဲ့ အၾကံကို ၾကံစည္တယ္။ မေကာင္းတဲ့စကားကို ေျပာဆိုတယ္။ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ကို ျပဳလုပ္ပါတယ္။ အခုလည္း “ကံဆိုးမ သြားေလရာ မိုးလိုက္လို႔ရြာ”ဆိုသလို အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး စီးပြားပ်က္ခါမွ နတ္မိစၦာရဲ႕ ဒုကၡေပးျခင္း ကို ခံခဲ့ရျပန္ပါတယ္။
          သူေဌးႀကီးအိမ္၀ိုင္းမွာ တံခါးမုခ္ေလးခုရွိပါတယ္။ စတုရန္းအိမ္၀ိုင္းရဲ႕ တူ႐ူအရပ္မ်က္္ႏွာ တိုင္းမွာ တံခါးမုခ္တစ္ခုစီထားရွိတာပါ။ အေရွ႕မုခ္ အေနာက္မုခ္စသည္ေပါ့။ အဲဒီေလးခုထဲက အ၀င္မုခ္ တစ္ခုမွာေနတဲ့ နတ္သားတစ္ေယာက္ဟာ သူေဌးႀကီးအိမ္ကို ျမတ္စြာဘုရားၾကြမလာေအာင္၊ ရဟန္း သံဃာေတြ ၾကြမလာေအာင္ သူေဌးႀကီးကို တားျမစ္ခုိင္းဖို႔ အခ်ိန္အခါကို ေစာင့္ေနပါတယ္။ စည္းစိမ္ဥစၥာ ျပည့္စုံေနခ်ိန္မွာ စည္း႐ုံးလို႔ မရႏိုင္လို႔ အခုလိုစီးပြားပ်က္ခ်ိန္ကို အသုံးခ်လုိက္တာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ရဟန္းသံဃာေတြ သူေဌးႀကီးအိမ္ကို ဘာေၾကာင့္ မၾကြလာေစခ်င္တာလည္းဆိုေတာ့  ျမတ္စြာဘုရား၊ ရဟန္းသံဃာေတြ ၾကြလာတဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရား၊ ရဟန္းသံဃာေတြရဲ႕ ဘုန္းတန္ခုိး ေၾကာင့္ မုခ္ေစာင့္နတ္ဟာ ေနရထိုင္ရခက္လာပါသတဲ့။ အဲဒီလို မေနႏိုင္ မထိုင္ႏိုင္ျဖစ္ေနလို႔ မုခ္ေစာင့္နတ္ဟာ ဘုရားကို မလာေစခ်င္တာ၊ သံဃာကို မလာေစခ်င္တာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဘုရားနဲ႔သံဃာကို သူက တားႏိုင္စြမ္းမရွိိလို႔ သူေဌးႀကီးကို အယူမွားေအာင္၊ အလွဴအတန္း မလုပ္ေအာင္ စည္း႐ုံးလိုတဲ့ အၾကံျဖစ္ေပၚလာတာပါ။

  တစ္ညဥ့္မွာ နတ္ဆိုးဟာ သူေဌးႀကီးရဲ႕ က်က္သေရတိုက္ခန္းထဲ၀င္ၿပီး ကိုယ္ထင္ရွားျပပါတယ္။ “ကၽြႏ္ုပ္ဟာ သူေဌးႀကီးရဲ႕ ေလးခုေျမာက္တံခါးမုခ္ (ေျမာက္မုခ္) ေစာင့္နတ္ျဖစ္ပါတယ္။ သူေဌးႀကီးကို ဆုံးမဖို႔ လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္”။ ဒီလို သူ႕ကိုယ္သူမိတ္ဆက္ၿပီး လာရျခင္းအေၾကာင္းကိုေျပာေတာ့ သူေဌးႀကီးက အေကာင္းထင္ၿပီး နားေထာင္ေနပါတယ္။ ဒီအခါ နတ္ဆိုးက `သူေဌးႀကီး သင္ဟာ အရင္က ေရွ႕ေရးကို မၾကည့္ဘဲ ရဟန္းေဂါတမ သာသနာမွာ ဥစၥာမ်ားစြာကို ဖ႐ိုဖရဲ ျဖန္႔ႀကဲခဲ့တယ္။ ခုလို စီးပြားပ်က္လို႔ ဆင္းရဲေနခ်ိန္မွာေတာင္ မမွတ္ေသးဘဲ ျဖန္႔ႀကဲေနတုန္းပဲ။ ဒီလိုသာ ျဖန္႔ႀကဲေနရင္ ေနာက္ႏွစ္ရက္ သုံးရက္ေလာက္ဆုိရင္ သင့္မွာ စားစရာ၀တ္စရာေတာင္ ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ရဟန္းေဂါတမဟာ သင့္အတြက္ ဘာအက်ိဳးရွိမွာလဲ၊ အခုလို ပရမ္းပတာ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး စီးပြားေရးျပန္လုပ္ပါမွ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ  ျပန္လည္ရရွိလာၿပီး ခ်မ္းသာစြာ ေနရမွာ ျဖစ္တယ္`လို႔ မိစၦာ၀ါဒကို ညႊန္ျပပုိ႔ခ်ပါေတာ့တယ္။
          ဒီအခါ သူေဌးႀကီးက `ဒါဟာ သင္နတ္မင္းရဲ႕ အဆုံးအမလား၊ ဒါဆုိ- အခုထြက္သြားပါ။ သင္လို မိစၦာနတ္မ်ိဳး အေထာင္ အေသာင္းကေတာင္ ငါ့သဒၶါတရားကို ကိုင္မလႈပ္ႏုိင္၊ မေခ်ာက္ခ်ားႏိုုင္ဘူး။ သင္ဟာ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ မိစၦာစကားကို ငါ့လာေျပာတယ္၊ ငါ့အိမ္မွာ သင္ေနျခင္းျဖင့္ ဘာအက်ိဳးမွ မရွိႏိုင္၊ အခုခ်က္ခ်င္း ငါ့ေနအိမ္မွ ထြက္ခြာသြားပါ`ဆိုၿပီး နတ္မိစၦာကို ႏွင္ထုတ္လိုက္ပါတယ္။
                                       “နတ္ဆိုးအၾကံ နတ္ဆိုးခံရ”
          နတ္မိစၦာဟာ ေသာတာပန္အရိယာတစ္ေယာက္ရဲ႕ အမိန္႔အာဏာကို မလြန္ဆန္ရဲလို႔ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲျဖစ္ၿပီး ေဆာက္တည္ရာမရျဖစ္ေနပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး သူေဌးႀကီးရဲ႕ အမိန္႔အတိုင္း အိမ္က ထြက္သြားရပါေတာ့တယ္။ နတ္ဆိုးထင္ထားတာက သူေဌးႀကီးဟာ အလွဴ ေပးလို႔ ဆင္းရဲရတယ္။ အလွဴမေပးရင္ ျပန္ခ်မ္းသာမယ္။ အခုခ်ိန္မွာဆုိ ဆင္းရဲဒဏ္မခံႏိုင္လို႔ အလွဴေပးျခင္းမွ ရပ္တန္႔သြားမွာပဲလို႔ ထင္ထားခဲ့ပါတယ္။ အခုေတာ့ သူထင္သလို ျဖစ္မလာလို႔
 သူ႕အၾကံဟာ သူ႕ကိုပဲ ျပန္ၿပီး ဒဏ္ခတ္ပါေတာ့တယ္။ သာမန္ပုထုဇဥ္လူသားေတြကို ဆင္းရဲျခင္း တရားနဲ႔ ျခိမ္းေျခာက္လို႔ရေပမယ့္ အနာထပိဏ္လို အရိယာသူေတာ္ေကာင္းႀကီးကို ဆင္းရဲျခင္းတရားနဲ႔ ျခိမ္းေျခာက္လို႔ မရႏိုင္ဘူးဆိုတာကို နတ္မိစၦာသိရခ်ိန္မွာ နတ္မိစၦာဟာ ကေလးတြဲေလာင္းနဲ႔ ခိုကိုးရာမဲ့ ဒုကၡေရာက္ေနပါၿပီ။
နတ္မိစၦာဟာ ကေလးေတြေခၚျပီး တစ္ျမိဳ႕လုံးလွည့္လည္သြားလာေနေပမယ့္ ေနစရာရွာလို႔ မေတြ႕ရွာပါဘူး။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ သူေဌးႀကီး အိမ္မွာပဲ ျပန္ေနခ်င္စိတ္ ေပါက္္လာပါတယ္။ ျမိဳ႕ေစာင့္ နတ္အကူအညီနဲ႔ သူေဌးႀကီးကို ေတာင္းပန္မယ္။ ေတာင္းပန္လို႔ သူေဌးႀကီးက ျပန္ေနခြင့္ျပဳရင္ ျပန္ေနမယ္ဆိုတဲ့ အၾကံနဲ႔ ျမိဳ႕ေစာင့္နတ္ႀကီးထံ အကူအညီ သြားေတာင္းပါတယ္။ အရိယာသူေတာ္ ေကာင္းႀကီးကို ျပစ္မွားခဲ့တဲ့ အျပစ္က ႀကီးမားလို႔ ျမိဳ႕ေစာင့္နတ္ႀကီးကလည္း ၾကား၀င္ၿပီး ေတာင္းပန္ မေပးရဲပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ စာတုမဟာရာဇ္ နတ္မင္းႀကီးေလးေယာက္ထံ ေရာက္သြားပါတယ္။
နတ္မင္းႀကီး တို႔ကလည္း မတတ္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ အဲဒီေနာက္ သိၾကားမင္းထံ ေရာက္သြားပါတယ္။ သိၾကားမင္းက မိစၦာနတ္ကို ဒဏ္တပ္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီဒဏ္ကေတာ့ ဆုံး႐ႈံးသြားတဲ့ အေၾကြး(အစုရွယ္ယာ)ေငြ ႏွစ္ဆယ့္ရွစ္ကုေဋကို တရားေသာနည္းနဲ႔ ရေအာင္ျပန္ေတာင္းေပးရမယ္။ ေရထဲေမ်ာပါသြားတဲ့ တစ္ဆယ့္ရွစ္ ကုေဋတန္ဖိုးရွိတဲ့ ေရႊေငြေတြကို ျပန္ဆယ္ေပးရမယ္။ လူသူကင္းမဲ့တဲ့ ေတာေတာင္ေရေျမေတြမွာ ပိုင္ရွင္မဲ့ ျဖစ္ေနတဲ့ တစ္ျခားေသာ ေရႊေငြလက္၀တ္ရတနာေတြကုိလည္း ရွာေဖြယူေဆာင္ေပးရမယ္။ ဒီဒဏ္သုံးခုကို ထမး္ေဆာင္ျပီး သူေဌးႀကီးရဲ႕ အလြတ္အခြန္ျဖစ္ေနတဲ့ ဘ႑ာတိုက္ေတြကို ျဖည့္ၿပီးမွ သူေဌးႀကီးကို ေတာင္းပန္ရမယ္လို႔ အမိန္႔ခ်မွတ္လိုက္ပါတယ္။

                                                   "ဒဏ္ထမ္းသူနဲ႔ ကံထမ္းသူ”
မုခ္ေစာင့္နတ္ဟာ သိၾကားမင္းညႊန္ၾကားလိုက္တဲ့ အတိုင္း ဒဏ္သုံးခုကို ထမ္းေသာအားျဖင့္ သူေဌးႀကီးရဲ႕ ဘ႑ာတိုက္အခြန္ေတြကို ေရႊေငြရတနာ ဥစၥာစပါးေတြနဲ႔ ျပန္ျဖည့္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ သူေဌးႀကီးထံ အခုလို ေတာင္းပန္ရွာပါတယ္။  
          ကၽြႏ္ုပ္သည္ အသင္သူေဌးႀကီး၏ ေလးခုေျမာက္ေသာ တံခါးမုခ္၌ေစာင့္ေသာ အလြန္မိုက္မဲ ေတြေ၀ေသာ နတ္ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အလြန္မုိက္မဲေတြေ၀ေသာေၾကာင့္ အရွင္သူေဌးႀကီး၏ အထံ၌ အျပစ္ကို ျပဳမိပါေခ်ျပီ၊ ထိုအျပစ္ကို သည္းခံေတာ္မူပါ။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ သိၾကားမင္း၏ စကားျဖင့္ ငါးဆယ့္ေလးကုေဋေသာ ဥစၥာကို စု႐ုံးေဆာင္ယူ၍ အခ်ည္းႏွီးေသာ တိုက္ခန္းမ်ား ျပည့္ေအာင္ ဒဏ္အမႈကို ျပဳျပီးပါၿပီ။ ေနစရာေနရာကို မရျခင္းေၾကာင့္ ပင္ပန္းလွပါ၏။
သူေဌးႀကီးကလည္း “ဤနတ္ကား ဒဏ္အမူကိုလည္း ကၽြႏ္ုပ္ျပဳၿပီးပါၿပီဟုဆို၏။ မိမိ၏အျပစ္ကိုလည္း ၀န္ခံ၏။ ဘုရားသဗၺညဳအား ထိုနတ္ကို ျပဦးအံ့”ဟုၾကံၿပီး ေနာင္တရွင္နတ္သားကို ဘုရားထံေခၚသြားခဲ့ပါတယ္။
ဘုရားထံ ေမွာက္ေရာက္တဲ့အခါ နတ္သားက ဘုရားကို ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ပါတယ္။ “ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ အလြန္မိုက္မဲေတြ ေ၀ျခင္းေၾကာင့္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ ဘုရားတို႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔ကို မသိသျဖင့္ ယုတ္မာေသာအမူျဖစ္ေသာ စကားကို ဆိုမိပါေခ်ၿပီ၊ ထိုအျပစ္ကို တပည့္ေတာ္အား သည္းခံေတာ္မူၾကပါဘုရား”အဲဒီလို ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားၿပီးေနာက္ မုခ္ေစာင့္နတ္က ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးကန္ေတာ့ပါတယ္။ ၿပီးေနာက္ သူေဌးႀကီးကိုလည္း ရွိခိုးကန္ေတာ့ပါတယ္။
          နတ္သားဟာ သူေဌးႀကီးကိုလည္း ျပစ္မွားခဲ့တယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားက္ိုလည္း ျပစ္မွားခဲ့တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာကိုလည္း ျပစ္မွားခဲ့တယ္။ အဲဒီပစၥဳပၸန္ကံေၾကာင့္ မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာပဲ ဒုကၡ ေရာက္ခဲ့ရၿပီး မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာပဲ အျပစ္ကို ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ခဲ့ရတယ္။ မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာပဲ အျပစ္ဒဏ္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူဟာ ဒဏ္ေရာကံပါ ႏွစ္ရပ္စလုံးကို ထမ္းခဲ့ရသူျဖစ္ပါတယ္။
          သူေဌးႀကီးကေတာ့ အတိတ္ဘ၀တစ္ခုတုန္းက ျပဳခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ေတြကို ခါးစီးခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေၾကြးဆုံးတဲ့ဒဏ္၊ ဥစၥာဆုံးတဲ့ဒဏ္ဆိုတဲ့ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးက ေပးတဲ့ ေဘးအႏၱရာယ္ကို ၾကိတ္မိွိတ္ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ မ်က္ရည္နဲ႔ မ်က္ခြက္ဆိုသလို သာမန္လူသားေတြလို မ်က္ရည္က် ေလာက္ေအာင္ေတာ့ ေသာကမေရာက္ဘူးေပါ့။
          သို႔ေပမယ့္ ပစၥဳပၸန္ကံက အစြန္းအထင္းမရွိေအာင္ စင္ၾကယ္ေလေတာ့ “ဓေမၼာ ဟေ၀ ရကၡတိ ဓမၼစာရႎ=တရားေစာင့္သူကို တရားက ျပန္လည္ေစာင့္ေရွာက္တယ္”ဆိုတဲ့ ဘုရားေဟာ ေဒသနာ အတိုင္း သူေတာ္ေကာင္းမို႔ နတ္ေကာင္းမမႈနဲ႔ ၾကဳံခဲ့ရတာပါ။ ပစၥဳပၸန္ေကာင္းမႈကံကို ထမ္းထားခဲ့သူေပါ့။
ဒါေၾကာင့္ သူေဌးႀကီးဟာလည္း ဒဏ္ေရာကံပါ ထမ္းခံရသူျဖစ္ပါတယ္။
                                        “ကမၼသဘာ၀ နိယာမ”
          ဆက္လက္ျပီး ဘုရားက နတ္သားနဲ႔ သူေဌးၾကီးတုိ႔ကို ၾသ၀ါဒတရား ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါတယ္။
(က)ပါေပါပိ ပႆတိ ဘျဒံ၊ ယာ၀ ပါပံ နပစၥတိ။
      ယဒါစ ပစၥတိ ပါပံ၊ အထ ပါေပါ ပါပါနိ ပႆတိ။
(ခ)ဘေျဒာပိ ပႆတိ ပါပံ၊ ယာ၀ ဘျဒံ နပႆတိ။
    ယဒါစ ပစၥတိ ဘျဒံ ၊ အထ ဘေျဒာ ဘျဒာန္ိ ပႆတိ။
(က) ဤေလာက၌ ယုတ္မာေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္လည္း အၾကင္ေရြ႕ေလာက္ မေကာင္းမႈသည္ အက်ိဳးကို မျဖစ္ေစေသး။ ထိုေရြ႕ေလာက္ ေကာင္းေသာအက်ိဳးကို ျမင္ရေသး၏။ အၾကင္အခါ ထိုသူအား မေကာင္းမႈသည္ အက်ိဳးကို ျဖစ္ေစ၏။ ထိုအခါ မေကာင္းေသာ အက်ိဳးကိုသာ ျမင္ရေခ်၏။

 (ခ) ေကာင္းမႈနဲ႔ ျပည့္စုံေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္လည္း အၾကင္ေရြ႕ေလာက္ ေကာင္းမႈသည္ အက်ိဳးကို မေပးေသး၊ ထိုေရြ႕ေလာက္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျမင္ရေသး၏။ အၾကင္အခါ ေကာင္းမႈသည္ အက်ိဳးကိုေပး၏။ ထိုအခါ ေကာင္းက်ိဳးကိုသာ ျမင္ရ၏။
          (ဒီေဒသနာေတာ္ရဲ႕ အဆုံးမွာ နတ္သားဟာ ေသာတာပန္တည္သြားပါတယ္)
          အနာထပိ႑ိက ၀တၳဳ။  (ဓမၼပဒ။ ၁၁၉။ ၁၂၀။ ဓမၼ၊ ႒။ ၂။ ၉။)
အေဟာင္းကံေၾကာင့္ အေကာင္းစံေနခ်ိန္မွာ
အသစ္ကံက ဒုကၡမေပးႏုိင္ေသး။
အေဟာင္းကံေၾကာင့္ မေကာင္းဒဏ္ခံရခ်ိန္မွာ
အသစ္ကံက သုခမေပးႏိုင္ေသး။        ။
မေကာင္းကံ အက်ိဳးမေပးေသးသမွ် အေကာင္းကံစံရ။
မေကာင္းကံ အက်ိဳးေပးမွသာ မေကာင္းဒဏ္ခံရ။
အေကာင္းကံ အက်ိဳးမေပးေသးသမွ် မေကာင္းဒဏ္ခံရ။
အေကာင္းကံအက်ိဳးေပးမွသာ အေကာင္းကံစံရ။        ။
ခါးေစ့စိုက္ၿပီးမွ ခ်ိဳေစ့စိုက္ရင္ ခါးသီးအရင္စားရမည္။
ခ်ိဳေစ့စိုက္ၿပီးမွ ခါးေစ့စိုက္ရင္ ခ်ိဳသီးအရင္စားရမည္။
တမာပင္ဆို အခ်ိဳမသီး။ (အကုသိုလ္ကံက သုခမေပး) (မေကာင္းမႈမိ်ဳး ၊ ေကာင္းက်ိဳးမေပး)
သရက္ပင္မ်ား အခါးမသီး။ (ကုသိုလ္ကံက ဒုကၡမေပး) (ေကာင္းမႈကံမိ်ဳး ၊ ဆိုးက်ိဳးမေပး)
                                                     “ဓမၼအေမြယူၾကေစ”
အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးဟာ အလွဴအတန္းရက္ေရာပါလ်က္ စီးပြားပ်က္ခဲ့တယ္။ စီးပြာပ်က္ ေသာ္လည္း သဒၶါတရားမပ်က္ခဲ့။ ပ်က္ဖို႔ေနေနသာသာ နည္းနည္းေလးမွေတာင္ ေလ်ာ့မသြားဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေန႔စဥ္လွဴတဲ့ အလွဴ၀တ္လည္း မျပက္ေတာက္ခဲ့ဘူး။
      ဒီလုိေနရာမ်ိိဳးမွာ သာမန္လူသားေတြဟာ ကံတရားအေပၚမွာ ယုံမွားလာတတ္တယ္။ လူေလာကမွာလည္း အလွဴေပးသူျဖစ္ပါလ်က္ စီးပြားပ်က္မႈနဲ႔ၾကံဳရတာေတြ၊ သီလေစာင့္သူျဖစ္ပါလ်က္ ေရာဂါထူရေတြ၊ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာတရားေတြ ေန႔စဥ္ပြားမ်ားေနပါလ်က္ ေလာကဓံႀကီးႀကီးနဲ႔ ေတြ႔ရလို႔ ဒုကၡေရာက္ေနရတာေတြ ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီလိုအခါမိ်ဳးမွာ ငါေကာင္းတာေတြ လုပ္ေန ပါလ်က္  ဘာလို႔မေကာင္းက်ိဳးေတြနဲ႔ လာေတြ႕ေနရတာလဲ၊ ေကာင္းတာလုပ္တဲ့ ငါ့ကိုမွ မေကာင္းက်ိဳး ေတြက ဘာလို႔လာေပးေနရတာလဲ ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ အနည္းဆုံးအားျဖင့္ေတာ့ ကံတရားအေပၚမွာ ယုံမွားမႈေလးေတြ ၀င္လာတတ္ပါတယ္။ ဘယ္သူမဆို ကံနဲ႔ကံရဲ႕အက်ိဳးတရားေတြကို သ႐ုပ္မကဲြဘူး ဆိုရင္ ကံနဲ႔ကံရဲ႕ အက်ိဳးတရားအေပၚမွာ ယုံမွားမႈဆုိတာ ျဖစ္တတ္ၾကတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကံေလးပါးကို အက်ဥ္းရွင္းျပလိုက္တယ္။
          (က) ဒိ႒ဓမၼေ၀ဒနိယကံ = မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာ အက်ိဳးေပးတတ္ေသာကံ
          (ခ) ဥပပဇၨေ၀ဒနိယကံ = ဒုတိယဘ၀မွာ အက်ိဳးေပးတတ္ေသာကံ
          (ဂ)အပရာပရိယေ၀ဒနိယကံ=တတိယဘ၀မွစ၍ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ အက်ိဳးေပးတတ္ ေသာကံ
(ဃ) အေဟာသိကံ = လုံး၀အက်ိဳးမေပးဘဲ ျပဳကာမွ်သာျဖစ္ေသာကံ။
          ဥပမာ = လူသတ္သမားတစ္ေယာက္ဆိုပါေတာ့၊ ဒီဘ၀မွာ လုပ္ၾကံခံရတာ၊ လုပ္ၾကံမခံရ ေပမယ့္ ေထာင္က်တာစတဲ့ မေကာင္းက်ိဳးေတြကို ခံရတာဟာ ပထမကံက အက်ိဳးေပးလို႔ ျဖစ္တယ္။ (ပထမကံက အကိ်ဳးမေပးတဲ့အခါမွာ သူသတ္မွန္းလည္း မသိ၊ လုပ္ၾကံလည္း မခံရ၊ ေထာင္လည္း မက်ရဘဲ လြတ္ေျမာက္္သြားတတ္တယ္။ လူေတြေျပာေနက်အတိုင္းေျပာရရင္ ကံေကာင္းတာေပါ့။)
          အဲဒီလူသတ္္သမားဟာ တမလြန္မွာ အပါယ္ငရဲက်ခံရင္ ဒုတိယကံက အကိ်ဳးေပးလို႔ေပါ့။
 (ဒုတိယကံက အက်ဳိးမေပးေသးရင္ေတာ့ သူလည္း အပါယ္မက်ဘဲ သုဂတိဘုံဌာနသို႔ ေရာက္ႏိုင္ ပါတယ္။)
          အဲဒီလူသတ္သမားဟာ အပါယ္မွ လြတ္လာတဲ့အခါ ျဖစ္ေလရာဘ၀မွာ သူမ်ားသတ္လို႔ ေသရတာတို႔၊ သူမ်ားမသတ္ဘဲ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္တစ္မိ်ဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အေသဆိုးနဲ႔ ေသရတာတို႔၊ အေသေကာင္းနဲ႔ ေသရေသာ္လည္း အသက္မရွည္ဘဲ အသက္အရြယ္ငယ္ငယ္ေလးနဲ႔ ေသရတာ တို႔ဟာ တတိယကံက အက်ဳိးေပးလို႔ျဖစ္တယ္။ တတိယကံရဲ႕လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ဒီကံမ်ဳိးကို ၀ဋ္ေၾကြးလို႔လည္း ေခၚရတယ္။ ဒီကံမ်ဳိးကို ဘုရားေတာင္ မေရွာင္ႏိုင္ဘူး။ ၀ိပါက္ေတာ္(၁၂)ပါးဆိုတာ ဒီတတိယကံ (အပရာပရိယကံ) အက်ဳိးေပးတာကို ဆိုတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး စီးပြားပ်က္မွာကို ဘုရားက ၾကိဳတင္သိေပမယ့္ တားျမစ္မေပးႏုိင္တာေပ့ါ။ ဒီကံဟာ အေကာင္းကံလည္း ရွိတယ္။ အဆိုးကံလည္း ရွိတယ္။ ဘယ္သူမဆို ဒီကံနဲ႔ မကင္းၾကဘူး။ ဒီကံရဲ႕ ေကာင္းေမြဆိုးေမြကို ခံရစျမဲပဲျဖစ္တယ္။ ေကာင္းတဲ့ကံက အရိပ္ပမာ မခြဲခြါပဲ အျမဲလုိက္ၿပီး ေစာင့္ေရွာက္တတ္သလို၊ မေကာင္းတဲ့ကံက ႏြားေျခရာေနာက္မွ လွည္းဘီးက ထပ္ၾကပ္မကြာ လိုက္သလို အၿမဲတန္းလုိက္ႏွိပ္စက္တတ္တယ္။
ေကာင္းတာလုပ္ေနသူျဖစ္ပါလ်က္ ဒုကၡေရာက္ေနတာဟာ မေကာင္းတဲ့ ဒီတတိယကံရဲ႕ လက္ခ်က္ပဲ။ မေကာင္းတာလုပ္ေနသူျဖစ္ပါလ်က္ ၾကီးပြားခ်မ္းသာရတာဟာလည္း ေကာင္းတဲ့ ဒီတတိယကံရဲ႕ လက္ရာပဲ။ ဒီကံကို သ႐ုပ္မကဲြရင္ ကံတရားအေပၚမွာ ယုံမွားလာတတ္တယ္။ အရိပ္လည္းသူပဲ၊ အဆိပ္လည္းသူပဲ၊ ေကာင္းတဲ့ကံက အရိပ္လို ေအးျမၿပီး၊ မေကာင္းတဲ့ကံက အဆိပ္လို ေဘးခတယ္။
ေကာင္းတာလုပ္ေနတဲ့သူ။ ေကာင္းတာလုပ္ေနခ်ိန္မွာ ေကာင္းတဲ့ ဒီ(တတိယ)ကံက အက်ဳိးေပးတာနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ေနလို႔ ႀကီးပြားေနတဲ့အခါ၊ မေကာင္းတာ လုပ္ေနတဲ့သူ၊ မေကာင္းတာလုပ္ေနခ်ိန္မွာ မေကာင္းတဲ့ဒီ(တတိယ)ကံက အက်ိဳးေပးတာနဲ႔ တုိက္ဆိုင္ေနလို႔
အတိဒုကၡေရာက္ေနရတဲ့အခါမ်ဳိးမွာ ယုံမွားစရာ မလိုေပမဲ့ ေကာင္းတာလုပ္ေနတဲ့သူ၊ ေကာင္းတာလုပ္ေနခ်ိန္မွာ မေကာင္းတဲ့ ဒီ(တတိယ)ကံက အက်ဳိးေပးတာနဲ႔ လာၿပီးတိုက္ဆိုင္ေနလို႔ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ရတဲ့အခါ၊ မေကာင္းတာလုပ္ေနတဲ့သူ၊ မေကာင္းတာလုပ္ေနခ်ိန္မွာ ေကာင္းတဲ့ ဒီ(တတိယ)ကံက အက်ဳိးေပးတာနဲ႔ လာတိုက္ဆိုင္ၿပီး ၾကီးပြားခ်မ္းသာေနတဲ့ အခါမ်ဳိးမွာ ကံတရားအေပၚမွာ ယုံမွားလာတတ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ကံရဲ႕သေဘာတရားကို နားမလည္လို႔ ယုံမွားမိတာပါ။
          အေဟာသိကံဆိုတာကေတာ့ = အခ်ည္းႏွီးကံကို ေျပာတာေပ့ါ။ အဖိုပင္ေတြ အသီးမသီးသလို အက်ဳိးေပးေလ့မရွိတဲ့ ကံကိုဆိုလိုတာေပါ့။ ပထမကံက ပထမဘ၀မွာ အက်ဳိးမေပးရင္ အေဟာသိကံ ျဖစ္သြားပါတယ္။ (လုပ္လကားၾကီးေပါ့) ဒုတိယကံက ဒုတိယဘ၀မွာအက်ဳိးမေပးရင္ အေဟာသိကံ ျဖစ္ သြားပါတယ္။ (လုပ္လကားႀကီးေပါ့) ဥပမာ = အဂၤုလိမာလ လူသတ္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ကံ၊ ဘုရားရဟႏၱာေတြ ေန႔စဥ္ျပဳေနတဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြဟာ အဖိုပင္လိုပဲ (ဘ၀အသီး သံသရာအသီး မသီးေတာ့တာက) အေဟာသိကံျဖစ္သြားပါတယ္။
ဒီကံသ႐ုပ္ကို နားလည္သြားေအာင္ တစ္ခါခိုး=တစ္ခါမိ၊ တစ္ခါေထာင္က်သူ။ အမ်ားႀကီးခိုးေပမယ့္ = တစ္ခါပဲမိၿပီး၊ တစ္ခါပဲေထာင္က်သူ။ မခိုးေတာ့ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ပါမွ အမႈေဟာင္းေပၚလို႔ ေထာင္က်သူ။
လုံး၀မခိုးဘဲနဲ႔ မတရားစြပ္စြဲခံရၿပီး ေထာင္က်သူ။ ဒီလူေတြကို ဘယ္ကံက အက်ဳိးေပးေနတာလဲဆိုတာ သ႐ုပ္ခဲြၾကည့္ေစခ်င္တယ္။
          ဒီတတိယကံဟာ ေကာင္းတဲ့ကံျဖစ္ရင္ ကံၾကီးရွင္ေတြအေပၚထီးလို အရိပ္ေပး တတ္ တယ္။ ဒီတတိယကံဟာ မေကာင္းတဲ့ကံျဖစ္ရင္ ကံၾကီးရွင္ေတြကို မီးလိုအဆိပ္ ေကၽြးတတ္ တယ္။ဒါေၾကာင့္အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးလိုေကာင္းတဲ့ကံေတြရဲ႕ေကာင္းတဲ့ဓမၼအေမြေတြကုိယူႏိုင္ဖို႔ဘ၀မွာဘယ္လိုအခက္ခဲေတြနဲ႔ပဲၾကံဳၾကံဳ (မိုးခါးေရမေသာက္ဘဲ)
(၁၃)
ေကာင္းတဲ့ကံေတြကို အၿမဲမျပတ္ဆည္းပူတတ္ၾကဖို႔ လိုတယ္ဆိုတယ္အေၾကာင္း အနာထပိဏ္္ သူေဌႀကီးက  သက္ေသျပသြားခဲ့တယ္။ 

ရွင္လူသတၱ၀ါ၊ ထိုမ်ားစြာကား၊ အပရာပရိယ၊ ကံကိစၥႏွင့္၊ ကင္းၾကသူတည္း၊ မည္မရွိရွင့္၊   မသိႏိုင္ေတာင္း၊ ကံဆိုးေကာင္းကို၊ ဦးေခါင္းရြက္၍၊ အခ်က္သင့္ရာ၊ ခံရစြာ၏။ ေရမွာေရဟူ၊ ကုန္းမူကုန္းေလ်ာက္၊ က်ဳိးေရာက္ျပစ္က်၊ ကံပစ္ခ်တိုင္း၊ ေတြ႕ၾကၾကံဳၾက၊ ခံကုန္ရခဲ့။                 
                                                                                                    (မဃေဒ၀။၂၆၄။)
                                             “ေလာင္စာနဲ႔ဥစၥာ” 
 ေက်းဇူးရွင္ေ၀ဘူဆရာေတာ္ႀကီး သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကာလတုန္းက ေ၀ဘူဆရာ ေတာ္ႀကီးဟာ ေက်ာက္ဆည္မွာ အၿမဲ၀ါဆုိၿပီး၊ က်န္ရွစ္လကို ေလးလစီခြဲျပီး ေရႊဘိုတစ္လွည့္ အင္ၾကင္းပင္တစ္လွည့္ သီတင္းသုံးေတာ္မူပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ေရႊဘိုမွာ မီးေဘးက်ေရာက္မယ္မွန္း ၾကိဳတင္ သိေတာ္မူလို႔ ေရႊဘုိၿမိဳ႕မွာ ေရကန္ေတြ အမ်ားအျပား တူးေစပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း သီးခ်ိန္တန္သီး မွည့္ခ်ိန္တန္မွည့္ဆိုသလို အတိတ္ကံေတြက ရင့္သန္လာလုိ႔ ေရကန္ေတြမၿပီးေသး ခင္မွာပဲ မီးေဘးက်ေရာက္လာ ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးက “သတၱ၀ါေတြကို ကိုယ္ကယ္ခ်င္တိုင္း ကယ္လို႔မရဘူး”လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ အနာထပိဏ္စီးပြားပ်က္တာကို ဘုရားက မကယ္ႏိုင္သလို မ်ဳိးေပါ့။
ေလာကမွာ ပုဂၢလဓိ႒ာန္တရားနဲ႔ ဓမၼဓိ႒ာန္တရားရယ္လို တရားႏွစ္မ်ဳိးရွိိပါတယ္။ ပုဂၢလဓိ႒ာန္တရားမွာ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါက ဓမၼကိုဦးေဆာင္ျပီး၊ ဓမၼဓိ႒ာန္တရားမွာ ဓမၼက ပုဂၢိဳလ္က္ုိ ဦးေဆာင္ျပဌာန္းပါတယ္။ ဥပမာ= ေသနတ္ပစ္တဲ့လူတစ္ေယာက္ဟာ ရန္သူကို ပစ္မွာလား မိတ္ေဆြကို ပစ္မွာလားလို႔ မပစ္ခင္မွာ စဥ္းစားေရြးခ်ယ္ႏိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ဒီအဆင့္ဟာ ပုဂၢိဳလ္က က်ည္ဆန္ကို ဦးေဆာင္တဲ့ ပုဂၢလဓိ႒ာန္အဆင့္ေပါ့။ ခလုတ္ႏိွ္ပ္ေမာင္းျဖဳတ္ၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ က်ည္ဆန္ဟာ သူ႕လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း သူသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ရန္သူမွတ္လို႔ သားကိုပစ္မိလည္း က်ည္ဆန္က မတတ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီအဆင့္ဟာ က်ည္ဆန္က ပုဂၢိဳလ္ကို ဦးေဆာင္တဲ့ ဓမၼဓိ႒ာန္အဆင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသေဘာအတိုင္း သတၱ၀ါေတြဟာ ကံကိုအားမထုတ္ခင္ အျဖဴ အမည္းေရြးခ်ယ္ႏိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ အားထုတ္ၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ အျဖဴကံက အျဖဴက်ဳိးေပးမွာကို အမည္းအက်ဳိးေပးခုိုင္းလို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ အမည္းကံက အမည္းက်ဳိးေပးမွာကို အျဖဴက်ဳိးေမွ်ာ္ကိုးလို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔မည္သည္ သတၱ၀ါေတြကို လမ္းညႊန္ရုံသာ တတ္ႏိုင္တဲ့
နယေဒသက-ေလာကေဒသက-လမ္းညႊန္ရွင္သာျဖစ္ပါတယ္။ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ကိုယ္စား သတၱ၀ါေတြရဲ႕
အျပစ္ကို ၾကားခံကယ္တင္ေပးတဲ့ ကယ္တင္ရွင္ဘုရား မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ ဆိုတဲ့အတိုင္း
ကိုယ့္ျပစ္ကိုယ္ခံ ကိုယ္သာတရားခံ အစစ္၊ကိုယ့္ျပစ္ကိုယ္စံ ကိုယ္သာ တရားမွန္ အစစ္ျဖစ္လို႔ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ႀကီးက “သတၱ၀ါေတြဟာ ကိုယ္ကကယ္ခ်င္တိုင္း ကယ္လို႔ရေကာင္းတာမဟုတ္ဘူး” လို႔ မိန္႔ဆိုေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
           အဲဒီ မီးေဘးထဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ တပည့္ရင္း ဒကာမႀကီးတစ္ေယာက္လည္း ပါသြားခဲ့ပါတယ္။ စည္းစိမ္ဥစၥာမေျပာနဲ႔ အသက္ကို မနည္းလုၿပီး ထြက္ေျပးခဲ့ရလို႔ ခါး၀တ္ခါးစားေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္ သယ္ခဲ့ရတဲ့ ဒကာမႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ တစ္ျပားတစ္က်ပ္မွ ျပန္မရေလေတာ့ ေသာကဖိစီးၿပီး ပဋာစာရီလို အရူးတစ္ပိုင္း ျဖစ္ေနရွာပါတယ္။ ဒီအခါ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ကယ္တင္ႏိုင္မွာပဲ ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးထံ အေျပးအလႊား ေရာက္လာပါတယ္။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းပဲ ဆရာေတာ္ဘုရား တပည့္ေတာ္မကို ကယ္ေတာ္မူပါ။ တပည့္ေတာ္မ ဥစၥာေတြမီး ေလာင္ကုန္ပါၿပီဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ဆရာေတာ္က ဘာမွ ျပန္မမိန္႔ပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္
ႏွစ္ႀကိမ္ထပ္ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ေလွ်ာက္ထားအၿပီးမွာေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက  “ဒကာမႀကီး ဒကာမႀကီးရဲ႕ဥစၥာေတြ မီးမေလာင္ပါဘူး” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ဆိုလိုရိပ္ကို မသိေလေတာ့ ဒကာမႀကီးက “ဟုတ္ပါတယ္ဘုရား တပည့္ေတာ္မ ဥစၥာေတြ
မီးထဲပါသြားတာ တကယ္ပါဘုရား”လို႔ ထပ္ခါတလဲလဲ ေလွ်ာက္ထားျပန္ပါတယ္။ ဒီအခါမွ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဒကာမႀကီးရဲ႕ ဥစၥာေတြ မီးေလာင္သြားတာ မဟုတ္ပါဘူး အမိႈက္ေတြသာ မီးေလာင္သြားတာပါ လို႔ မိန္႔ေတာ္မူမွ မီးေဘးသင့္ ဒကာမႀကီးဟာ ဥစၥာနဲ႔ေလာင္စာ ခဲြျခားနားလည္ သြားၿပီး ေသာက အပူေတြ ၿငိမ္းေအး သြားခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီး စကားအရ……………..
          ဥစၥာဆိုတာ ဘာလဲ? ၊ အမိႈက္ဆိုတာ ဘာလဲ?။
          မီးဟာ ဥစၥာကိုေလာင္တာလား?၊ အမိႈက္ကို ေလာင္တာလား?၊
          မီးေလာင္ေသာ အရာဟာ ဘာလဲ?၊ မီးမေလာင္ ႏိုင္ေသာ အရာဟာ ဘာလဲ?၊
          ဒီေမးခြန္းေတြကို ေျဖၾကည့္ရင္ ဥစၥာနဲ႔ေလာင္စာ ကဲြျပား လာလိမ့္မယ္။ ဒါဆိုရင္ အမိႈက္ကို ေရႊျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ ေလာင္စာကို ဥစၥာျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ အကာကို အႏွစ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ ဒါမွသာလွ်င္ ဘုန္းဘုန္းတို႔ ဒကာ-ဒကာမေတြဟာ မီးမေလာင္ႏိုင္တဲ့ ဥစၥာႏွစ္၊ဥစၥာစစ္ကို ရရွိပိုင္ဆိုင္ၿပီး မီးေဘးေသာကမွ ကင္းေ၀းႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
          တပည့္ေမာင္သန္းစုိး၀င္း ေျပာၾကားျပ၍ အခုလို မီးေဘးသင့္တဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိးမွာေတာင္ ဒကာမ ေဒၚညိဳညိဳစန္းသည္ ေန႔စဥ္ျပဳေနၾက နိစၥဘတ္အလွဴျဖစ္တဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းေလာင္းလွဴတဲ့ ကုသိုလ္ကိုလည္း ဆက္လက္လွဴဒါန္းႏိုင္ေၾကာင္း၊ ကုသိုလ္လုပ္ငန္းမ်ား ရပ္နားမထားေၾကာင္း၊ ဘုန္းဘုန္းကို ေထာက္ပံ့ၿမဲျဖစ္တဲ့ ဆြမ္း၊ ကြမ္း၊ ေဘာဇဥ္၊ အာဟာရအတြက္ န၀ကမၼ၀တၳဳေငြ၅၀၀၀ (ငါးေထာင္)က်ပ္ကို လွဴလိုက္ေသးေၾကာင္း၊ ဒါ့အျပင္ ဘုရားသြား ေက်ာင္းတက္ကုသိုလ္စက္ မျပတ္ လည္ပတ္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရလို႔ ဘုန္းဘုန္းသာဓုေခၚမိေသးတယ္။ လူေတြေျပာျပေနတဲ့ ကိုယ့္ေနာက္မွာ အၿမဲလိုက္ပါေနမယ့္ အႏု¨ဂါမိက ေရႊအုိးဆိုတာ အပရာပရိယ (တတိယ) ကုသိုလ္ကံ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီကုသိုလ္ကံဟာ သံသရာမွာ မႏွိမ့္က်ေအာင္၊ အထက္တန္းက ေနရေအာင္၊ အဆင့္အတန္း ျမင့္ေအာင္ ျမႇင့္တင္ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဘုရားဆြမ္းေတာ္ကပ္သည္ျဖစ္ေစ၊
သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းေလာင္းလွဴသည္ျဖစ္ေစ၊ ဘုန္းဘုန္းအတြက္ လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့ သည္ျဖစ္ေစ အလွဴဒါနျပဳတိုင္း ျပဳတုိင္းမွာ နိဗၺာန္ဆုကို ေတာင္းပါ။ နိဗၺာန္ရည္မွန္းလွဴဒါန္းတဲ့ ကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ ဒီဘ၀မွာလည္း လိုရာဆႏၵနဲ႔ ျပည့္ေစႏုိင္ပါတယ္။
          မီးေဘးသင့္ခံရခ်ိန္မွာေတာင္ အလွဴေရစက္ လက္နဲ႔မကြာ လွဴဒါန္းႏိုင္ခဲ့တဲ့ ဒကာမေဒၚညိဳညိဳ စန္းသည္ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးလုိ နိဗၺာန္ထိေအာင္ ေစာင့္စရာမလိုပဲ မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားနဲ႔ ျပန္လည္ျပည့္စုံျပီး ကိုယ္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာစြာနဲ႔ ဘာသာအက်ိုဳး သာသနာအက်ဳိးကို ဆထက္ထမ္းပိုး တိုး၍သယ္ပိုးႏိုင္ပါေစသတည္း။

                                                                             အရွင္၀ီရသူ (မစိုးရိမ္)
                                                                                (၂၁-၃-၂၀၀၈)

No comments:

Post a Comment